Innowacja pedagogiczna „Kawiarenka 4 pory roku” została zaprojektowana i zrealizowana przez panie: Dominikę Kozik – psychologa  i Katarzynę Brzuszek – logopedę, a do udziału zaproszono dzieci o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych  i edukacyjnych. Głównym założeniem było rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych poprzez aktywne, praktyczne działania w formie tematycznych spotkań kulinarnych.

Każda pora roku stanowiła inspirację do przygotowania innej potrawy, a zajęcia odbywały się w atmosferze wspólnej pracy, zabawy i współdziałania. Uczestnicy mieli okazję wcielać się w role – kucharzy, kelnerów, sprzedawców – co sprzyjało pokonywaniu lęku, wzmacniania wiary we własne możliwości i budowaniu pozytywnego obrazu siebie. Dzieci z zaangażowaniem podejmowały kulinarne wyzwania, ucząc się przy tym współpracy, odpowiedzialności oraz kulturalnego zachowania w sytuacjach społecznych.

            Projekt przyniósł wiele pozytywnych efektów. Uczestnicy z entuzjazmem i radością brali udział w każdym spotkaniu, a widoczna satysfakcja i uśmiechy na ich twarzach były najlepszym dowodem na to, jak  ważne i potrzebne są tego rodzaju działania. Innowacja nie tylko wspierała rozwój umiejętności społecznych, ale również integrowała grupę i wzmacniała poczucie przynależności. 

Na zakończenie projektu dzieci wraz z paniami prowadzącymi innowację, wybrały się do sklepu, gdzie za zarobione w kawiarence pieniądze mogły samodzielnie kupić sobie upominki. To doświadczenie dało im nie tylko wiele radości, ale również poczucie sprawstwa i dumy z własnej pracy.

„Kawiarenka 4 pory roku”  to przykład wartościowego i twórczego podejścia do pracy z dziećmi wymagającymi wsparcia, które poprzez działanie i doświadczanie mogły rozwijać się w atmosferze akceptacji, zrozumienia i wspólnej radości.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *